25 Şubat 2009 Çarşamba

tarihini bile unuttuğun di'li geçmiş zamanın dilsiz bir diliminde, arada bir kitap sayfaları arasından damlayan, ne güzeldi'li şarkılar eşliğinde, tam karşında duran şimdiki zaman ekleri artık yetmiyorsa.. senin hikayen başlamıştır artık.

sürmesini hiç öğrenemeyeceğin bir bisiklettir hikayen, pedal çeviremeden kendini yerde buluyorsan ve biliyorsan düştüğünde en çok gülüşünün acıdığını..

günler öyle bir geçmiyordur ki sanki hiç bitmeyecektir.. kilit öyle bir vuruluyordur ki kapıya, sanki anahtarı yokmuş gibidir. "hani bitmezdi" diyenler, gelip de sana sorsunlardır. çünkü o dışarı çıktığında kapıdan, sen artık hep içeridesindir. sabaha varamayacak gibi batıyordur yine güneş. alabildiğince karanlıktır gece, alabildiğince zifiri.
belki "iyi akşamlar" der biri. olabildiğince monoton, olabildiğince sıradan. bir "nasılsın", bir "kendine iyi bak" gibi..
"denmez, saçma" halbuki..

hazır, şarkılardan fallanmış bir günün ortasındayken..

9 yorum:

ledasis dedi ki...

gitmek benim için hep zor oldu
senin içinse kolay
ve kırgınlıkları bitirmek hep benim işimdi.
son nokta güzel oldu!

Puansetya dedi ki...

Sen karmaşanı bu kadar basit tepkilerle dillendirmezdin.Yazdıklarım kırgınlıktandı.Önemi varmı artık bilmiyorum ama belirtmek istedim.Ayrıca adettindir nasılsın diye sormuştum ama aslında adetten deildi...

erfavr dedi ki...

hoş geldin sevgili puansetya; sen bu kadar alıngan değildin? kırıldığını da anlamamıştım ama adetten sormadığını biliyordum. adetten olsa iyiyim derdim.
bazen bir gün olur hani, bitsin istemezsin, yarın gelmez içinden, an'a şükredersin. rab lütfa keser. güne iyice bir tutunmak, güne kök salmak, güne bir katedral kurmak istersin. hani o günden başka bir yaşamak istemezsin hayattan?
hah işte!
ben öyle bir günün uzantısıyım. biliyorum dışarıda mevsimler var, yazlar, kışlar, kafiye üzereliği, insanlar insanlar, her türlü olasılıklar, uçarı kimyalar var. içe kapanmak diyorlar buna
ben bi çeper istemiyorum oysa. gözlerimi yumuyorum, dışarıdayım. taksim meydanı, evlen benimle diyor. alnını öpüyorum. çeneme koyuyor dudaklarını. kokusu ezberime yazılıyor o an. "peki" diyorum ona. "kaderin kaderim olsun" ben işte o günün bir uzantısıyım. ölüm diyorlar sonra… yarından bi alacağım yok diyorum. yani tuhaftır tabi olanca dışarısının, ufacık aklıma sığması..
yani nerede başlar tam olarak dışarı algısı?..
tuhaftır bir "nasılsın" a garip kamikaze yazmalar. insanın bazen, dökülecek bi içi vardır. yine tuhaftır yine, çöpün insanı özetleyen bi resmi vardır, insanın kendiyle bir tanışması vardır. kendiyle konuşur bazen insan... tuhaftır insanın, kendini yazmaktan alamaması. sigara üstüne sigara yakması.. son paket, son para, sonsuz tasarruf, kim bilir ne çok işin vardır oysa, ne çok program, ıvır zıvır hazırlığı, gelecek mesaisi, bi geleceğim olmasın istiyorum ben mesela, kafam deme tutunsun iyice, artık orda kalsın. sırra karışayım. deli desinler. mecnun desinler, faturalar yığılsın öyle, mürekkebi çoktan bitmiş bi kalemle yazılar yazarım üstlerine, ömür boyu, razıyım. yeter ki beni yazdıran gitmesin benden evvel.

Puansetya dedi ki...

Karmaşanı anlamak nedenini çözmeye yetmiyor.. Ruh halin cümlelerini bile değiştirmiş.. Bu hislerinin yanında benim lafım bile olmaz.. Benimki sadece nedenini bilmeden benden kopan sana, eski bi sesin sitemiydi.. Her ruh halinde seni dinliyecek bi dost olduğumu belirtmeme bile gerek yok.. Huzurla kal..

erfavr dedi ki...

peki..

Puansetya dedi ki...

neyse..

erfavr dedi ki...

neyse işte.. ne diyordum ben? neyse..
ben cümle kurmayı bilmem ki değişsin? olsa olsa suya mürekkep damlar gözümden.. şıp der. tuhaftır suyun da bir sesi vardır. gene bir gün vardı; bir dün uzantısı.. camın katı değil, aslında sıvı olduğuna dair bir belgesel izlemiştim, tuhaftı yani, sanmalarla bilmeler arasındaki gelişim. O gün bu gündür, ben onun yalancısıyım, alnımı cama bir yaslayışım vardır.
hani, HOH dersin, nefesin döner 2 Haş 1 O’ya, dışarıda gece manzarası, camda buğu, işaret parmağını uyaran serinlik, suya yazı yazardık; eğer cam bir sıvıysa, nefes zaten buğuysa.. sesler de eskir birgün, sitemler de.. neyse.. sen yine ruh halime karmaşık demeden tüyeyim ben en iyisi..

Puansetya dedi ki...

buram buram kokuyor buralar.. Eros yinemi sen?

erfavr dedi ki...

eros, iyi koku alırdı. harbi sibirya kurdu.